PROGRAM 2

Będziesz w stanie:

  • Zrozumieć podstawowe wymagania dotyczące sesji nagrań studyjnych
  • Zrozumieć podstawowe wymagania dotyczące nagłośnienia live
  • Nakreślić niezbędne kroki, aby skonfigurować pomieszczenie do sesji nagraniowej na żywo
  • Nakreślić niezbędne kroki, aby skonfigurować studio dla sesji nagraniowej
  • Zrozumieć podstawy wzajemnego połączenia sprzętu muzycznego w studiu i na scenie
  • Zrozumieć zasady analogowego i cyfrowego nagrywania, zapisywania i odtwarzania dźwięku
  • Zrozumieć podstawowe zasady akustyki
  • Obsłużyć miksery cyfrowe
  • Obsłużyć miksery analogowe
  • Ocenić strategię połączeń sprzętu audio w małych środowiskach produkcji muzyki
  • Ocenić wymagania kalibracyjne dla monitorów i je skalibrować –  w sytuacji live jak i w studio
  • Wykorzystać urządzenia analogowe powszechnie występujące w łańcuchach sygnałowych studiów produkcji muzycznej
  • Wykorzystać cyfrowe urządzenia audio, które są powszechnie używane w produkcji muzyki
  • Wykorzystać wirtualne samplery (opartych na DAW)
  • Wybrać urządzenia, aby poprawić właściwości akustyczne przestrzeni nagrywania
  • Ocenić właściwości akustyczne materiałów
  • Ocenić właściwości akustyczne studiów nagrań i innych środowisk produkcji muzyki
  • Pracować z kontrolerem DAW
  • Zmiksować projekt wielościeżkowy za pomocą kontrolera DAW
  • Zmiksować projekt wielościeżkowy na stole mikserskim
  • Interpretować wyniki pomiarów podczas kalibracji w studio jak i live
  • Zrozumienie teorii nagrywania/nagłośnienia z mikrofonu stereo
  • Zastosować w praktyce odpowiednią technikę nagrywania lub nagłośnienia stereo 
  • Podejmować świadome decyzje dotyczące umiejscowienia mikrofonu podczas nagrań lub nagłośnienia perkusji, gitar, wokali, chórów, orkiestry itp.
  • Zastosować standardowe techniki mikrofonów stereo z różnymi typami mikrofonów, odległościami i kątami 
  • Ocenić kluczowe cechy i rozmieszczenie głośników w pomieszczeniu i w sytuacji live
  • Interpretować specyfikacje głośników
  • Zastosować odpowiednie strategie okablowania stosowane w analogowych i cyfrowych łańcuchach sygnałów audio
  • Pracować z muzykami
  • Zorganizować harmonogramu pracy  podczas sesji nagraniowej 
  • Przygotować instrumenty do nagrywania 
  • Nastroić i zapobiec rozstrojeniu perkusji
  • Edytować instrumenty i partie wokalne 
  • Edytować nagrany materiał za pomocą VariAudio Cubase
  • Konwertować pliki MIDI na ścieżki audio i odwrotnie
  • Edytuj ścieżki MIDI (w tym za pomocą funkcji „wycinania”)
  • Używać podstawowych programów takich jak Cubase, Nuendo, Perfect Drums, SSD, Sonarworks