PROGRAM 1

Będziesz w stanie:

  • Zrozumieć podstawowe koncepcje teorii dźwięku
  • Zrozumieć zastosowania skal decybeli w inżynierii dźwięku
  • Zrozumieć podstawowe zasady dźwięku jako zjawiska fizycznego, np. częstotliwość, amplituda i widmo oraz jako zjawisko psychoakustyczne, np. wysokość, głośność i barwa
  • Interpretować i opisywać zmiany związane z dźwiękiem za pomocą skali decybeli
  • Zrozumieć cele i procesu kompozycji i analiza słuchowa związana z aranżacją
  • Zrozumieć strukturę i aranżację produkcji muzycznych
  • Zrozumieć cele i zastosowania słuchania związanego z inżynierią dźwięku
  • Analizować materiał muzyczny pod kątem gatunku i poszczególnych instrumentów
  • Sprawdzić  ogólną charakterystykę poszczególnych elementów (instrumentów) produkcji muzycznej
  • Ocenić rolę instrumentów w produkcji (aranżacji)
  • Ocenić poziom i równowagę widmową, obraz stereo i zakres dynamiczny nagrań
  • Wyrównać  jakość nagrań „obserwowanych” i „referencyjnych” oraz określenie możliwych strategii w celu zmniejszenia różnic.
  • Używać różne rodzaje urządzeń pomiarowych używanych w produkcji muzyki
  • Zrozumieć funkcję standardowego sprzętu audio w produkcji muzycznej
  • Zrozumieć zasady działania komputerowych urządzeń przetwarzających sygnały
  • Zrozumieć znaczenie obiektywnej oceny przetwarzania sygnału
  • Wymień i zróżnicuj różne standardowe typy sygnałów audio
  • Kategoryzować różne typy konsol mikserskich i ich elementy
  • Wyszczególnić i rozróżnić urządzenia przetwarzające sygnał
  • Opisz rolę pól krosowych i „normalizacji” połączeń
  • Wybrać i użyć różnych typów wtyczek korektora
  • Wybrać i użyć różnych rodzajów wtyczek do przetwarzania zakresu dynamicznego podczas nagrania lub miksu
  • Wybrać i użyć różnych rodzajów wtyczek do przetwarzania efektów podczas nagrania lub miksu
  • Samodzielnie przeprowadzać ćwiczenia w zakresie kształcenie słuchu
  • Zapoznać się z zasadami edycji dźwięku opartej na cyfrowej stacji roboczej
  • Zrozumieć proces nagrywania sygnałów za pomocą cyfrowych urządzeń roboczych audio
  • wyszukiwać, sprawdzać, importować i eksportować pliki audio
  • Zidentyfikować różne rodzaje ścieżek używanych w Cubase
  • Tworzyć ścieżki MIDI za pomocą Cubase
  • Wybierać najbardziej wydajny tryb edycji DAW dla określonych aplikacji
  • Zrozumieć zasady działania mikrofonów
  • dokonać rejestracji i edycji instrumentów muzycznych 
  • dokonać rejestracji i edycji partii  wokalnych (strojenie)
  • Dostosować sygnały, aby osiągnąć równowagę przestrzenną
  • Grupować ścieżki, VCA
  • Zmiksować projekt wielościeżkowy za pomocą kontrolera DAW
  • Ustawić program Cubase do określonych celów nagrywania
  • Używać instrumentów wirtualnych opartych na DAW
  • Zaprogramować podstawowe ścieżki MIDI
  • Określić i sprecyzować na czym polega specyfikacja pracy w Radio
  • zapoznać się z zadaniami realizatora dźwięku podczas emisji live i montażu w Radio
  • Określić i sprecyzować na czym polega specyfikacja pracy w Operze i Filharmonii
  • zapoznać się z zadaniami realizatora dźwięku podczas spektaklu w operze